21 Julai, 2014

#freemarketPandanPrihatin Di Dagang Avenue Food Court, Ampang

9 ulasan

Assalamualaikum...



Pada Sabtu 2 minggu lepas telah diadakan #freemarketPandanPrihatin yang bertempat di Dagang Avenue Food Court, Ampang... yang mana telah dianjurkan oleh team #PandanPrihatin bermula jam 10 malam hingga 12 pagi...




#freemarketPandanPrihatin Di Dagang Avenue Food Court, Ampang

Alhamdulillah skuad Al-Waasi juga tidak ketinggalan untuk turut serta... pada malam itu kedatangan kami agak terlewat... program dah bermula baru kami sampai... tapi syukur... beberapa kotak dan beberapa plastik sampah pakaian yang kami bawa habiss licin diambil orang... :D Al-Waasi juga telah membuka 1 lagi kaunter lain di bahagian belakang yang memberikan air secara percuma... gambar atas nie masa kami baru sampai... masih terkial² nak susun baju²... :) 




#freemarketPandanPrihatin Di Dagang Avenue Food Court, Ampang

Belum sempat susun habis lagi... dah kena serbu... kami carikan pakaian yang sesuai untuk adik² dan makcik² mengikut saiz mereka dan mereka mengambil sambil mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi... :) ada juga wakil dan juga anak² yatim yang turut sama hadir...



#freemarketPandanPrihatin Di Dagang Avenue Food Court, Ampang


Ramai juga orang yang datang berkunjung ke freemarket ini... disamping pakaian ada juga yang memberikan makanan, minuman, beg, perabot, barangan dekorasi rumah, anak patung, barang mainan kanak² dan macam² barangan lagiii... (y)... semuanya adalah PERCUMA... :)




#freemarketPandanPrihatin Di Dagang Avenue Food Court, Ampang


#freemarketPandanPrihatin tamat pada jam 12 lebih dan semua penyumbang dan NGO merasa puas hati dengan kedatangan crowd yang ramai alhamdulillah...




Semoga freemarket ini menjadi satu budaya bagi masyarakat di Malaysia ini... dan tidak terhad di bandar² sahaja... agar semua lapisan masyarakat dapat merasakan yang mereka itu adalah sama... yang kaya... yang miskin... semuanya boleh berkunjung di freemarket ini samada untuk menyumbang atau mengambil apa saja yang ditawarkan... saling berkongsi dan berbagi apa yang kita ada dengan orang lain... :)



9 ulasan :

  1. teruskan usaha murni ni idah =)

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..dapat membantu golongan yang memerlukan dengan adanya aktiviti begini... :-)

    BalasPadam
  3. bgusnya...kami kt sini slalu buat.bw bg kt kwn yg dok area Baling.suruh dia sedekahkn kt org susah area sana cuma x penah bg sndiri ja.kbykkn bj budak la

    BalasPadam
  4. salam. alhamdulillah..semoga istiqamah :)

    BalasPadam
  5. Bestnya kalau kt sini pun ada freemarket tue..

    BalasPadam
  6. meriah freemarket ini...dagang avenue tu plak memang menjadi tumpuan orang ramai...

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  7. alhamdulillah , meriah sambutan ...

    BalasPadam
  8. Wahh... meriah. Tak kesempatan utk singgah ziarah lagi... usaha yg sgt murni. Semoga dipermudahkan segalanya... aamiin.

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D