24 Julai, 2014

I'm Not Feeling Well

17 ulasan

I'm Not Feeling Well
Source : google.com


Assalamualaikum...



I'm Not Feeling Well.... ;( sedari semalam lagi dah rasa nak demam... sakit tekak... badan dan kepala pun sakit²... ermmm... ini semua sebab Aircond kat bangunan nie sejuk sangat... centralized aircond... idah ni ada sinus dan alah pada cuaca sejuk... dah balut badan dengan shawl tebal pun tak jalan jugak... takkan nak bawak comforter atau selimut plak kan... dah beberapa kali idah MC sebab nie... takkan nak dok kumpul MC jer... akhir tahun akan menjejaskan reputasi kita pula... 



Untuk melengkapkan lagi cerita... pagi semalam dah siap² nak ke tempat kerja... idah nak ambil botol susu si Ayesha kat atas katil... belum idah tunduk nak capai lagiii... tiba² pinggang sebelah kanan terkehel... adoiiii... terasa sakit dan kebas sampai ke peha... panic juga la sekejap... tapi ida kewl kan diri dulu... pelan² tegakkan badan... tarik nafas dan mulakan tapak... alhamdulillah... masih boleh berjalan walaupun sakitnya hanya Allah saja yang tahu... dan oleh kerana tidak mahu menambah koleksi MC lagi... idah pun gagahkan diri juga ke tempat kerja... 


Di rumah tu bukan idah saja yang demam... macam dah menyangkit pula pada anak²... si Kakak dah demam hari ni tak ke sekolah... Ayesha pun badan dah dedau... Ayesha... idah dah siap² bagi dia makan ubat sebagai prevention walaupun badan dia belum betul² panas lagi... 



Hari ni rasa semakin teruk... selsema pula datang bertandang... kejap² acchhummm... jadi mencukupkan pakej yang ada... haiiii la badan... datang kerja muka toyaa jerr... kawan² pun tegur... kenapa muka kak idah sembab... mata macam bengkak... ermm... alhamdulilllah pinggang semakin kurang sakitnya... cuma demam dan selsema ni jer laa... nak buka mata pun berat jer... 



Nak raya dah nie... langsir tak pasang lagi... rumah tak habis kemas lagi... kuih raya pun baru buat 4 jer... otak dok asik memikirkan macam² yang tak siap tu lagi... esok nak kena cari daun kelapa... sabtu nak kena siapkan anyam ketupat pulak... haisshhh... bersusun kerja belum siap... harap² menjelang esok idah dan anak² sihat laa... uols dah siap ke semua persediaan tu? ..... errmmm.....




17 ulasan :

  1. Semoga Idah sekeluarga cepat sembuh..

    Selamat Hari Raya Aidilfitri buat Idah sekeluarga..
    Berhati-hati semasa dijalan raya ye ^__^

    BalasPadam
  2. kita pun dah banyak hari jugak batuk2...harap pulih sebelum raya nie...tk care ye

    BalasPadam
  3. alahai nak raya demam pula
    kena banyak minum air lah idah
    cuaca pun satu hal ni
    apapun get well soon ye

    BalasPadam
  4. npe rmi sgt kwn maya sy ni x sihat? smoga sihat la semuanya sblm raya ni..kesian nt.nk lyn tetamu x dpt.

    BalasPadam
  5. take care kak idah..semoga cepat sembuh.dugaan hujung Ramadhan ni..sabar ye

    BalasPadam
  6. salam. jangan lupa minum ubat dan rehat ya kak...semoga cepat sembuh..

    BalasPadam
  7. get well soon Idah...

    noe nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Lebaran buat Idah sekeluarga...semoga bergembira bersama keluarga dan maaf zahir batin.

    BalasPadam
  8. semoga cepat sembuh ye! jemput lah singgah blog.
    www.kaio.my

    BalasPadam
  9. salam. singgah jumaat kat sini kak ...dah sihattt sikit ke??

    p.s salam jumaat & selamat hari raya..salam kosong kosong ya hee ^_^

    BalasPadam
  10. aduhhh...nk ry dh ni.moga cpt sembuh tau

    BalasPadam
  11. blm siap lagi persediaan ... semoga idah n anak - anak cepat sembuh ...

    BalasPadam
  12. Adehh... dugaan waktu dah dekat nak raya tu... semoga cepat sembuh... aamiin.

    Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri buat Idah sekeluarga, maaf zahir & batin.
    Salam ceria Aidilfitri ikhlas dari saya... :)

    BalasPadam
  13. Semoga cepat sembuh ya! Raya dah dekat ni...

    BalasPadam
  14. Alamak baru baca entri nih, harap2 idah dh sembuh ye x best klau raya badan x sihat

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D