11 Ogos, 2014

Menu Rumah Terbuka Acikidah

22 ulasan
Assalamualaikum...


Alhamdulillah... dah selesai dah majlis kecil rumah terbuka acikidah pada sabtu lalu... entry pertama hari ini nak cerita pasal Menu Rumah Terbuka Acikidah dulu laa... :)




Kesemua menu pada hari itu adalah dimasak sendiri oleh idah dan pembantu² idah yang 2 orang itu... :) alaa menu simple² jerr...!



Menu Rumah Terbuka Acikidah

Sajian utamanya adalah Soto Ayam... dimakan bersama begedil, telur rebus, bawang goreng, suun dan juga ayam yang dicarik...





Menu Rumah Terbuka Acikidah

Idah sediakan juga Rendang Ayam Cili Padi dan Sambal Tumis Udang... boleh dimakan dengan Nasi Himpit... sajian sampingan pula adalah Spaghetti Bolognese... jadi untuk siapa yang tidak makan ayam tu boleh la makan spaghetti ini...






Menu Rumah Terbuka Acikidah

Pencuci mulut pula idah buat Agar² Merah dan Buah Tembikai... tapi di petang harinya... ada Kek Marble dan buah bertukar kepada Mata Kucing dan Dokong pula... :) oh yea... air pula Air Selangor.... hahaha... idah mula² dengar pembantu idah sebut air selangor idah pun pelik... kenapa panggil nama tu... kemudian idah terfikir sendiri... ooo mungkin sebab campuran Merah (sirap) & Kuning (sunquick)... tu yang jadi Air Selangor tu... hehehe... macam² laaa... :D



Itu lah menu simple rumah terbuka kecil acikidah... alhamdulillah... boleh dikatakan makanan yang di dihidang semuanya ngam² jerr... cukup² jerrr... tak ada lebih banyak... soto licin... bolognese licin... nasi himpit pun licin... yang ada baki sikit pun rendang dan agar² jer kot... :D


Okayy... itu cerita menu... nanti idah sambung cerita tentang tetamu dan baju raya akak pula yer... ;)




22 ulasan :

  1. sedapnya idah,nie yang rasa nak pi rumah terbuka lagi..

    BalasPadam
  2. sedap-sedap makanan yg dimasak...homecooked foods..

    BalasPadam
  3. sotoooooooooooooo..sedapnyeeeeeeeeeee!

    BalasPadam
  4. Waahhh...sedapnya!! Jug air tembikai tu cantiklah!! Hihi..

    BalasPadam
  5. wah hebat semua acik idah buat sendiri yer.. =D

    BalasPadam
  6. mesti sedap ni..semua licin..:)

    BalasPadam
  7. salam. alamak sedapnya...kalau la sy tinggal dekat dengan rumah akak..confirm datang ni haha..

    BalasPadam
  8. wah, banyak menu tu idah =)
    lapo pula tengok
    semua nampak sedap

    BalasPadam
  9. semua sedap masakannya patut hbs licin...

    BalasPadam
  10. waa... macam2.. tradisi ada, western ada.. hehehe

    BalasPadam
  11. menu semua menarik..kalaula dekat,.kak nah buat muka xmalu pergi beraya sama =)

    BalasPadam
  12. rendang cili api tu.... marvelesssss !! meriah laa rumah acik...

    BalasPadam
  13. wah kak idah buat openhouse x ajak sy pn..ekekeke

    BalasPadam
  14. waa, sedapppnya... rendang cili api & samball udang tu yang meletop... :)
    1st time jugak ni dengar air selangor...

    BalasPadam
  15. Bab rendang tu mmg saya kalah.. Tak boleh tengok sbb akan makan punya klu ada hehee.. :D

    BalasPadam
  16. Pandainya masak dalam kuantiti yang bannygk..sis JM hanya mampu masak tuk mkn sendiri je :-)

    BalasPadam
  17. Teringin pulak Diana nak p rumah terbuka tengok menu kat atas tu..semua nampak sedap..

    BalasPadam
  18. lamanya tak makan soto.teringinnyaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  19. terliur tengok rendang cili api..hehe

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D