15 Ogos, 2014

Yee Mee Kantonis Cik Epah

18 ulasan
Assalamualaikum...


Pulang kerja petang semalam... idah memang plan tak nak makan malam dah sebab tengaharinya tu idah makan banyak... jadi masih kenyang lagi...


Lepas maghrib... saja² laa dok jengah² kat dapur... tup...tup... nampak ada wowwww...!!! Yee Mee Kantonis laaa... adoyaiii... ini semua nak sabotaj diet akak la nie...uwarrghhh... :'(




Yee Mee Kantonis Cik Epah

Huhuhu.... Yee Mee Kantonis tu Cik Epah yang masak... masih ingat lagi dia idah ajar dulu walau dah nak hampir setahun dia tinggalkan Malaysia nie...





Errmm... akak aper lagii... nyum... nyumm... nyummm... esok jer la diet... sedappp!!! (y)




Tengah² idah dok melayan nikmat rezeki Allah... haaiii... datang pulak mek sorang nie mengacau... siap mencekur tangan dia dalam pinggan idah...




Idah : Ekhh... bukan iyah (Adelia) dah makan ke tadi?
Adelia : Iyah belum makan nie... tadi tu Iyah makan lain (nasi)... yang nie (yee mee) belum makan lagii...!
Idah : *+$^*!$@$&*@ ... ok.. ok... tapi mana boleh cekur dalam pinggan ibu...
** Adelia pun segera berlari ke dapur...
Idah : Ambil mangkuk sekaliii...
** dia datang balik dengan bawak sudu jerr.... adoyaii... nak jugak makan sepinggan dengan ibu...



Kami bertambah 2-3 kali gak la... dan sehingga akhirnya idah biarkan Adelia sambung makan sorang... dia sambung tambah lagi tu... huhuhu... gemuk la anak beranak nie jawab nyerrrrr.... #:-s


Yee Mee Kantonis Cik Epah

Ce tengok anak dara idah nie makan... sampai meleleh² habis basah baju... pastu tengok laa kat kepala dia tu... pakai hairband cenggitu jerr... haishh... tu mesti kes janji rambut tak kacau dia makan la tue... huhuhu buruk la nak oiii... orang perempuan mana boleh makan cenggitu...



Adelia Kekenyangan
Haaaaa.... dah puassss... muka orang kekenyangan... :D



*****************************************



Pagi ini pula... turun dari bilik... terus ke dapur... buka tudung saji... huahuahuahuahua....




Nasi Lemak Cik Epah
Nasi Lemak pulaaa....



Adoiii.... jahanam diet akak... mau la dalam seminggu nie berat naik bagai di pam²... dah la hujung minggu nie berderet² jemputan rumah terbuka... uhuk... uhukk.... uhukkk... rezeki jangan di tolak kan.... musuh jangan di cari... makan jerk laaaa.... :(




Alhamdulillah... :D



18 ulasan :

  1. hshahahaahahahhaha! eeeeee..comel jeeeee aleesyaa nieeee haaaa...

    BalasPadam
  2. sedap sgt yer iyah...selagi ada selera makanlah idah...

    BalasPadam
  3. kalau dah ada selera...rezeki depan mata...ngapp sajelah..

    BalasPadam
  4. wah, bestnyer pembantu rumah rajin gini
    tak aper, biar spoil dulu diet
    lepas raya sambung balik diet...hehe

    BalasPadam
  5. Menyelerakan tengok Iyah makan mee tu :)

    BalasPadam
  6. Nampak macam lazat je yee mee tu. Betul-betul dugaan besar kalau kawal diet. Hehe

    BalasPadam
  7. sedapnya...yee mee kantonis..bagus dapat maid yg pandai masak masakan Melayu M'sia ni...

    BalasPadam
  8. sukanya tengok muka anak dara tu..comel sangat..
    betul tu idah..rezeki jgn ditolak..makan jer..hihi..diet lain hari..:)

    BalasPadam
  9. tengok muka anak dara kak idah kemain marvelessss lagi !

    BalasPadam
  10. saya tak tempting sgt bila tengok mee tu sebab saya bukan jenis makan mee tapi kalau tgk nasi lemak tu memang tergoda..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  11. salam. alamak...ni yang buat terliur ni :D

    BalasPadam
  12. Suka mee kantonis ni..rasa dia lain...

    BalasPadam
  13. Sedapnyer tengok Yee Mee Kantonis tu Idah...nak resepi...boleh...hehe..

    BalasPadam
  14. Wahh... sedapnya tengok dia makan.. :D :D

    BalasPadam
  15. hehehe....xpelah kak..selagi blh mkn, sila lah mkn yer...comey anak kak

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D