14 Ogos, 2014

Selamat Tinggal Opah

16 ulasan
Assalamualaikum...


Selamat Tinggal Opah... kelmarin adalah merupakan malam terakhir Opah berkhidmat untuk idah sekeluarga setelah lebih 9 bulan...



Opah adalah merupakan pembantu rumah idah... anak² memanggilnya Opah memandangkan umurnya yang sudah lebih 50 tahun... orangnya lemah lembut dan berasal dari Medan, Indonesia... sebelum ini dia tinggal dengan anak buahnya yang telah berkahwin dengan seorang lelaki warganegara... 




Kenangan anak-anak bersama Opah

Selama dia bekerja dengan idah... memang banyak kenangan pahit manis... memandangkan umurnya yang telah lanjut... jadi idah lebih menghormatinya sebagai orang yang paling tua dalam rumah kami... segala kekurangannya idah terima... yang penting adalah anak²... asalkan anak² selesa... idah okay...! yang paling rapat dengan opah adalah Nuqman (ke-2) dan Ayesha (ke-5)...



Selamat Tinggal Opah

Ayesha mengambil peluang bermanja dengan Opah untuk kali terakhirnya... memang banyak masa mereka bersama sebelum ini membuatkan Ayesha sangat manja dengan Opah...



Opah memberi notis berhenti kerja lebih 3 bulan lalu... atas sebab² peribadi... tapi memandangkan idah masih belum dapat pengganti, jadi Opah dengan rela hati sudi meneruskan khidmatnya sehingga penggantinya ditemui... idah memang appreciate sangat bab tu... kalau tak susah juga idah dan en.suami nak keluar bekerja kan... anak² tiada yang jaga...






Selamat Tinggal Opah

Setiap yang datang akan pergi... itu lumrah... walaupun sedih untuk berpisah tapi kehidupan perlu diteruskan... pemergian Opah tidak merisaukan idah untuk anak² yang lain... tapi Ayesha mungkin akan merindui Opah... memandangkan banyak masa mereka bersama... semalam merupakan hari pertama kehidupan Ayesha tanpa Opah setelah lebih 9 bulan... mampukah Cik Epah (pengganti) mengambil hati Ayesha? ermmm... kita tengok la nanti... 



Nampak Opah sangat sedih sepanjang hari ini... :( malamnya setelah bersalaman dan saling berpelukan...  ucapan terima kasih diberikan... kami menghantar Opah sehingga ke muka pintu... Opah dihantar oleh en.suami terus ke rumah anak saudaranya semula... semoga dipermudahkan langkah baru Opah di luar sana dan dimurahkan rezeki...



Terima kasih Opah...!


16 ulasan :

  1. bila dah serasi dengan kita,memang sayang nak tinggalkan kan...moga pengganti opah akan lebih baik dari opah...

    BalasPadam
  2. alamak...kita selalu jadi susah hati kalau bertukar babysitter ni..moga dapat pengganti sebaik opah..

    BalasPadam
  3. betul tu dah serasi dan ok memang akan terasa kehilangannya.. semoga pengganti yang ada ni cik Epah lebih baik dari opah.. in shaa Allah, amin..

    BalasPadam
  4. Bila dah lama dengan kita dan serasi, memang susah tuk berpisah... anak2 acik Idah yang rapat ngan opah mesti terasa kehilangan selepas ni... harap yang baru sebaik opah atau lebih baik lagi... :)

    BalasPadam
  5. susah kak nak cari yang serasi..
    setuju jugak, asal anak2 selesa kita okay jer..cam zee pon antar pengasuh lama takde nak tukar2 dah..lainla kalo dier dah taknak jaga..
    hope yang baru nanti lebih baik..

    BalasPadam
  6. Anak-anak yg paling terkesan bila tukar bibik Idah
    Anak no 2 akak dulu sampai pernah demam bila 3 tahun di jaga tetiba terpisah
    Sampai jumpa ustaz.
    Moga bibik baru pun seperti Opah ini...

    BalasPadam
  7. mcm tu , akk dh dpt pengganti pem,mbantu rmh blom ?

    BalasPadam
  8. ble dh serasi mcm tu lah kn..semoga pembantu baru nanti dpt suaikan diri dgn anak2 k.idah

    BalasPadam
  9. bertuah idah dpt pembantu yg baik budi n memudahkan semua urusan hidup idah n famili selama ini...

    BalasPadam
  10. Untung kalau dah pembantu cam nie

    BalasPadam
  11. Blogwalked!

    http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. Saya boleh sayu pulah membaca entri ni.. ntah nape tah.. :)

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Idah...semoga anak2 idah dpt menerima pembantu yg mengantikan tempat opah..

    BalasPadam
  14. sepupu sy bibik dia pon ms ambik umo 50 cmtu.bl anak2 dia dh besar msuk asrama...U... so diorg nk kena bentikan dia.mmg sedih sbb anak2 mbesar dgn bibik dh mcm tok sndiri.diorg bcuti ke mana sj msti x tinggal bibik.jd drama swasta gak la ms anta bibik kt epot

    BalasPadam
  15. nak mulakan keserasian tu yang mungkin ambil masa
    moga segalanya dipermudahkan buat acik idah sekeluarga

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D