05 Ogos, 2014

DIY Deko Bunga Lama

22 ulasan

Assalamualaikum...



DIY Deko Bunga Lama

Tengahari semalam idah saja la pergi jalan²... cadangnya nyer nak gantikan bunga nie laa... bunga yang diletakkan atas meja makan... bertahun dah tak diganti... rasa macam dah kepam jerr... asyik cuci dan pakai balik jer... :D tapi yang di cari tu pun kononnya nak yang macam ala² gini jugak... warna putih dan hijau... :)





DIY Deko Bunga Lama

Jalan punya jalan sampai la kat SSF Deco Mart di dalam bangunan Pertama Kompleks... pergi berdua dengan officemate... tengok itu... belek ini... huishh memang rambang mata laa... nampak patung orang bawa daun tu comel sangat... ;) suka taw... tapi tengok la rega nyerr... huhuhu... barang² kat SSF nie memang mahal laa... bunga paling cikai pun sebatang dengan sekuntum bunga pun dah RM9.90... huahuahua... takkan nak beli sekuntum jer kan... 




DIY Deko Bunga Lama


Akhirnya setelah mencuci mata kat situ dengan agak lama juga... idah pun dapat idea... memandangkan bunga² kat situ pun nampak macam burukkk jer kan... (haha... ayat nak sedapkan hati sendiri) idah rasa baik kalau idah beli batu nie jerr... :D hahaha.. jadik la beli batu jerrr... adoiiii... lawak la aku nie... oiii... batu tu 2 beg pun dah RM11.80 tau... beg bukan besar pun... ciput jer...




DIY Deko Bunga Lama

Haaa... amacam DIY deko bunga lama idah? dah nampak macam baru semula tak? tak payah buang duit beli bunga tiruan mahal² tu kan... tambah aksesori sikit jer pun dah naik dah seri nyer... (y) (perrghhh selamat duit akak...)




Okay... nak bagi tip sikit... cara² acikidah mencuci bunga plastik kalau dah berhabuk... cara 1. kocakkan air dan sabun dalam besen... pastu mandikan la bunga² tu semua... :D Cara 2. pula... ambil berus cat yang kering... pastu beruskan pada bunga² yang berhabuk tadi... haa... siap... 




Ikut la nak guna cara 1 ke atau cara 2... tapi cara 1 tu kalau buat selalu nanti bunga tu cepat rosak... kalau nak buat kombinasi cara 1 dan 2 pun boleh... ikut suka laaa... :D





Kbai... Selamat Berdeko Raya... :)



22 ulasan :

  1. betul tu yang penting kreatif...

    BalasPadam
  2. Kalau kreatif pasti cantik jadinya.
    Rumah kakak raya ke tak sama aje Ida itulah juga bunga dan hiasannya..

    BalasPadam
  3. dah tambah batu..tambah serinya...bagus2..asal kreatif.semua nampak baru..:)
    Salam Syawal buat idah..maaf zahir batin..:)

    BalasPadam
  4. salam. huuuuuuwoww..bole tahan kreatif akak ya..hehehe daripada beli bunga baru harga rm200++..baik beli batu kan..lagi cantik dan jimat hehe

    BalasPadam
  5. Pandai idah menggubah bunga ye.. rumah akak satu bunga pun tak ada ehe :)

    BalasPadam
  6. hehehehe... nice try... at least awak tidak membazir...teman pun baru je semalam membeli batu batu macam tu... belum siap lagi nak mendekokan pasu besar kat depan tembok tu...

    BalasPadam
  7. Batu pun mahal jgk noh...bunga tu masih cantik lgi padan dgn batu putih tu...kak sarah x pandai gubah bunga.

    BalasPadam
  8. a ah la..makin berseri jadinya..

    BalasPadam
  9. Kan cantik tu..jimat pun jimat:-)

    BalasPadam
  10. kreatif sekali cantik bunganya...

    BalasPadam
  11. wahhh...memang kreatif kak...hehehe..tapi tak berat ke bawak 2 beg batu tu balik opis??hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  12. Setuju sgt deco mcm tu.. gambar yg 1st tu nampak kosong.. bila dah ada batu, nampak lebih berseri.. cantik.. :)

    BalasPadam
  13. Kalau kreatif apa pun boleh jadi.

    BalasPadam
  14. Kreatif ye akak..hehe..kalau kreatif ni, macam-macam boleh buat, dan jadi cantik pulak tu.. ^_^
    Jimat duit kan.. :)

    BalasPadam
  15. cantik je guna bunga lama...pandai pilih batu putih..kalau warna lain mmg x cantik..makin berseri lah meja tu

    BalasPadam
  16. dolu2 rajin rendam bunga dlm sabun bila nak raya ... sekrg ni display jer yg ada . maklumlah , dah x byk masa ... huhuhuuu

    BalasPadam
  17. Tulah....sama je ngan OKje ni AI.... hajat mmg nak menukar nukar bunga yg ada tp mahal sungguh tetiba jadi kedekut pulak hehe....dahlah OKje ni tak kerja , guna duit laki lagilah ...huhu

    BalasPadam
  18. cantik... serious cantik haha... nasib baik tak buangkan.. klu tak membazir je..

    BalasPadam
  19. hehe..cantiklah idah
    tak sape tahu pun tu bunga lama =)

    BalasPadam
  20. Cantik..yg penting kita kreatif apa2 pn boleh jadi cantik..

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D