30 September, 2014

Anak Bertuah Hidung Dah Lebam

17 ulasan
Assalamualaikum...


Minggu lepas... idah balik kerja... tengok anak bertuah sorang nie hidung dah lebam...



Anak Bertuah Hidung Dah Lebam

Errmm... nabihan... nabihan...!! kata CikEpah, nabihan mandi... mandi sabunnnn kat dalam toilet... tak tau camana dia jatuh... tau² dah lebam jer... aduhai kat hidung lak tu... dah la hidung awak tu pesek... bertambah lah pesek nyer... :(




Yang nampak merah² tu.. CikEpah letak minyak panas... nak surutkan lebam tu katanya... boleh senyum² lagi kan anak bertuah nie...



Anak Bertuah Hidung Dah Lebam

Kepala pun benjol sikit... mungkin dia jatuh tersembam dan kepala dia terkena kat kepala paip ker... tak tau la... bila tanya kat dia... dia gelak² jer... boleh pulak gelak² kan... ermmm nak buat camner... itu lah nabihan...



Anak Bertuah Hidung Dah Lebam

Bukan takat hidung dan kepala jer lebam... lengan pun lebam sikit... bila idah cuba bayangkan balik... ermmm... tak boleh nak agak la macam mana dia jatuh tu... sebab lebam tu merata... knowing nabihan nie... mungkin juga mula² dia jatuh tersembam di muka... tapi pastu dia menangis dan guling² dalam bilik air tu ker... tu yang lebam kat tangan dan kepala gak tu... aduhhh... entah laa...



Apa pun... idah tanya... samada nabihan ada muntah atau pening² kerr... dia kata tak ada... perghhh nasib baik... sebab kalau ada pening atau muntah... itu memang segera kena bawa ke hospital... takut ada bengkak atau pendarahan di dalam... 



Anak Bertuah Hidung Dah Lebam
Yang adik dia punnn... sempat lagi peace kat belakang tu kan... kesian tu kesian jugak kat abang dia... tapi gaduh tu gaduh juga...



Ermmm macam² kes nak besarkan anak² nie kan... nak salahkan pembantu rumah sepenuhnya pun tak boleh juga... kemalangan memang boleh berlaku bila² masa... cuma kita boleh sound maid sikit laa... supaya dia lebih prihatin dengan anak² yang main dalam bilik air ni... nak percaya maid sepenuhnya pun tak boleh juga... mungkin ada perkara yang dia selindungkan dari kita... apa pun dalam hati mesti ada rasa sangsi atau alert dengan sebarang perkara... supaya tidak menyesal dikemudian hari...



Harap² tiada masalah yang serius berlaku pada nabihan... budak nak membesar... memang camtu... tapi kisah ni minggu lepas... minggu ni dah tak nampak dah lebam dia tu... :)



17 ulasan :

  1. rasanya dia main sabun , lantai licin dan dia jatuh banyak kali ... alhamdulillah x parah . ingat sis seorg yg guna perkatan pesek tu ...

    BalasPadam
  2. kesian nabihan...lain kali kena lebih hati2...jatuh tu sakit..

    BalasPadam
  3. hehehe...kuat betul nabihan ni boleh senyum lagi.

    BalasPadam
  4. Semangat yang kuat Nabihan ni Idah...dalam lebam2 dan sakit masih mampu tersenyum...

    BalasPadam
  5. Semangat yang kuat Nabihan ni Idah...dalam lebam2 dan sakit masih mampu tersenyum...

    BalasPadam
  6. budak lelaki memang lasak sikit kak. anak buah saya yg perempuan pun lasak kemain

    BalasPadam
  7. Alaaa...sian dia...mandi sampai lebam2..lasak sungguh ni..huhu..

    BalasPadam
  8. ya, betul, kalau muntah2, bahaya jg..kuat semangat Nabihan ni, boleh gelak2 lagi..semoga OK semuanya..

    BalasPadam
  9. alalalala...cian nabihan...berapa umur nya nih..harap2 tak der komplikasi dalaman

    BalasPadam
  10. kesiannya..tak boleh bayangkan sakitnya jika tersembam...

    BalasPadam
  11. sakit tu...nasib baik nabihan kuat...ingatkan selalu maid tu..suruh dia perhati kalau anak2 kat bilik air..
    anak akak yg kecik pon slalu jatuh..selalunya kat depan bilik air..sbb suka berlari..

    BalasPadam
  12. nasib baik abg hero kuat, tapi nampak mcam teruk lebamnya, harap2 cepat sembuh:) btw,lama tak singgah sini:)

    BalasPadam
  13. alahai siannye ... nasib baik tak teruk.

    BalasPadam
  14. lain kali kalau ada lebam atau benjolan kan idah
    guna ais, jangan guna apa-apa yang panas
    sebab tu boleh buat teruk kesan lebam atau benjol
    apapun anak jantan memang kuat kan =)

    BalasPadam
  15. Kesianlah hai... nasib baiklah tah patah hidung ke atau gigi.. syukurlah.. Semoga cepat sembuh ye.. aamiin.

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D