29 Januari, 2014

Tanpa Bicara #9 : Getah

18 ulasan
...السلام عليكم


Pokok, Mangkuk & Susu Getah



Mesin Penggelek Getah


✿◕ ‿ ◕✿


18 ulasan :

  1. Alhamdulillah, bangga...hasil export negara...mesin yg berjasa..

    BalasPadam
  2. Arwah Opah Ida dulu membesarkan emak dengan menoreh getah ;)

    BalasPadam
  3. sy suka masuk ladang getah..masa praktikal dulu selalu join pekerja Agb pegi lawat tapak projek :)

    BalasPadam
  4. yang bawah tu mesin apa kak??maklum laa..bebudak KL mcm saya mana penah jumpa mesin2 camni..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu mesin penggelek getah sekerap... untuk jadikan getah tu leper... :D

      Sama la kita... budak bandar.. masuk kampung so jadi cam jakun sekejap... hehehe...

      Padam
    2. owh...yer ke??getak skrap tu pernah laa dengar tapi tatau plak ade mesin rupanya..hehehe

      Padam
  5. Bersih betul kebun getah ni. Tuan kebunnya rajin meracun rumpai agaknya ni. Hehe

    BalasPadam
  6. Assalammualaikum...cikidah,

    Teringat masa dulu2 masa gi ladang getah.. bukan senang keje toreh getah nie..

    mselim3

    BalasPadam
  7. This is classic acik idah..boleh bayangkan kesengsaraan orang dulu-dulu kan!!!

    BalasPadam
  8. Hehehehehhehehehe... getah ye... tringt dkat nenek..dia masih mnoreh..huhu

    BalasPadam
  9. Masa kecil2 dulu suka main biji getah. :)

    BalasPadam
  10. 1st time tgk mesin tu...huhuhu

    BalasPadam
  11. Kenapa tanah dia warna putih camtu yer, pasir ke?? Hehe.. BW budak kampung, tapi tade getah, ada kelapa sawit je :P

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D