12 Januari, 2014

2 Tahun Gantung Baju Pengakap.

15 ulasan
...السلام عليكم



Setiap dari kita yang bergelar manusia... pasti ada kisah suka dan dukanya yang tersendiri... terserah samada kita ingin terus mengingatinya atau melupakannya saja... bagaimanapun ianya akan menjadi kenangan yang abadi dalam hidup kita...



Ini kisah my lovely husband... :D beliau adalah seorang yang sangat sayangkan dan aktif dalam bidang berpengakapan sejak dari kecil lagi... memang jiwanya dengan pengakap telah sebati... tetapi atas sebab² tertentu yang berlaku beberapa tahun lalu... beliau telah mengambil keputusan "menggantung" seragam pengakapnya tanda boikot atas perkara² yang tidak disenanginya...




Dan Alhamdulillah... semalam Sabtu 11/01/2014 buat pertama kalinya setelah sekian lama seragam tersebut disimpan rapi... beliau telah menyarungkannya semula... :D 




ASC WPKL yang baru
I'm very proud of you sir...




Program pertama yang dihadirinya adalah Taklimat Pendaftaran Tahunan Pasukan Pengakap Kelana yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Padang Tembak (1), Kuala Lumpur petang semalam... untuk mendaftarkan pasukan kelana beliau iaitu Pasukan Pengakap Kelana "A" Lembah Pantai...




Pasukan Kelana "A" Lembah Pantai
Barisan pasukan Kelana "A" Lembah Pantai dan yang berkaca mata tu adalah Pesuruhjaya Daerah Lembah Pantai yang baru dilantik...




Pemimpin Pengakap WPKL
Berjumpa semula dengan rakan² lama dan baru...




Pemimpin & Kelana WPKL
Sebahagian dari pemimpin dan kelana bagi negeri Wilayah Persekutuan, 
Kuala Lumpur yang hadir.




Pesuruhjaya Daerah Lembah Pantai
Tuan Pesuruhjaya sedang memberi sedikit taklimat dan sesi suai kenal bersama pasukan kelana.




SK Padang Tembak
Sekolah yang menjadi tempat bersejarah... :D





Barisan Pemimpin & Kelana WPKL
Ini adalah barisan sebahagian dari pemimpin² dan kelana bagi negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang baru... 



Kepada semua barisan kepimpinan pengakap WPKL yang baru... semuga kalian dapat bekerjasama demi memajukan anak bangsa kita... buang yang keruh, ambil yang jernih... ketepikan perbezaan dan carilah titik persamaan demi bangsa, agama dan negara... All the best to all of you and good luck... :)


"Once a Scout, Always a Scout"


15 ulasan :

  1. Alhamdulillah, semoga bersemangat aktif semula.. tahniah buat suami.. all the best!

    BalasPadam
  2. salam kak Acik, wah ingatkan husband akk guru..sbb stiap hari rabu, semua guru kena pakai uniform yg mereka wakilkan,,hehe. teringat zmn sekolah dulu :)

    BalasPadam
  3. wahh seronok still pakai ajju sekolah .,.teringat zaman sekolah2 dulu

    BalasPadam
  4. terus bersemangat pengakap selamanya demi kebaikan bersama....tahniah kpd hubby idah.

    BalasPadam
  5. waahhh. Ahli pengakap senior ni..

    BalasPadam
  6. bila baca title.. ingatkan baju pengakap anak-anak, rupanya baju si ayah :p

    BalasPadam
  7. bagus sertai aktiviti sihat mcm ni dan jg membimbing pelapis2...

    sekolah dulu cuma ada tiga je bdn beruniform - pengakap, pandu puteri & bulan sabit merah..sekarang dah bermcm-mcm badan beruniform..best kan..

    BalasPadam
  8. lama juga 2 tahun tak aktifkan diri dengan pengakap.. husband kak idah seorang guru ya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak aiza.. dia BUKAN seorang guru... tapi menjadi seorang pemimpin pengakap nie dia juga kadang2 digelar guru.. pada hari guru dia slalu gak dapat sms ucapan selamat hari guru.. :D

      Padam
  9. Maknanya hubby Idah masih maintain sebab dah dua tahun uniform dia masih boleh pakai lagi..

    BalasPadam
  10. Best join pengakap ni. dulu nak join tapi tak ada keyakinan..haha sekarang baru nak menyesal

    BalasPadam
  11. saya teringin nak join pengakap dulu tapi kat sekolah takde

    BalasPadam
  12. Wah.... best kan libatkan diri dgn akvti mcam ni. .. Abak aktif PBSM

    BalasPadam
  13. ika sangat tak aktif dalam badan beruniform huhuhu

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D