10 September, 2013

Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Tiada ulasan


Assalamualaikum...







Kelmarin Ahad 08/09/2013 tibalah masa pihak keluarga belah perempuan @ my cousin pula "Mengantar Pengantin" di Kampung Jijan, Nilai.




Keluarga kami datang dalam 15 buah kereta semuanya.. huhuhu.. berkumpul di satu rumah berdekatan dengan rumah pengantin lelaki dulu.. sembang-sembang.. makan-makan dulu.. pastu lebih kurang jam 1 baru lah berkumpul semula untuk memulakan acara.



Keluarga belah lelaki nie rasanya berketurunan minang.. majlis perkahwinan nie penuh dengan adat istiadat... ramai dayang-dayang dan hulubalang yang menjadi pengiring kepada pasangan pengantin dan keluarga.. huhu glamerr you! :D


Dayang


Paluan Gendang


Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.
Ahli keluarga mengiringi sambil membawa barang-barang hantaran.



Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Silat

Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Haa.. macam-macam ado kan.. hehehe.. First time tengok kenduri kahwin macam nie.. terujaa.. :D Dendangan lagu dan tarian, sajak dan pantun.. kata-kata aluan.. dan makanan pun sedap-sedap belaka. Pasangan pengantin nie memang Raja Sehari.. tengok laa kuning menyala youu.. hik3x..


Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Mengantar Pengantin @ Nilai, Negeri Sembilan.

Raja Sehari

Pengantin


Tahniah Kak Idah sekeluarga ucapkan kepada Nurul & Azleey, semuga rumahtangga kalian bahagia, dirahmati dan aman damai selamanya.. dianugerahkan anak yang ramai dan kemurahan rezeki... Jangan lupa datang rumah yee... :)

** "Mengantar Pengantin @ Bertandang" bermaksud pihak keluarga beramai-ramai mengiringi  pengantin untuk dihantar ke rumah pasangannya dengan mengikut istiadat.


Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D