23 September, 2013

Mini Barbecue..

4 ulasan

Assalamualaikum..


Semalam, jam menunjukkan pukul 5.00 petang.. "Apa kita nak buat petang ni?" tanya Idah.. jalan-jalan pun tak tahu nak kemana dah.. tiba² EN.Babah kata "tadi kemas bawah katil tu.. ada barang² yang takmo pakai lagi dah jual kat kedai besi buruk dapat RM40.. apa kata kita buat barbecue nak?"



Hehe.. Idah okay je.. tapi syarat kena ada kambing :D .. En.Babah pun siap pastu terus pegi Jusco cari bahan² .. kambing dah siap marinate kat Jusco tu sedap dan harga dia pun reasonable.. 


Idah kat rumah buat rencah untuk perap ayam.. hmm.. senang je.. bawang besar blend dengan bawang putih.. taruk cili powder, oregano, lada hitam, garam, madu dan sos barbecue.. siappp! hehe.. perapnya kejap jee.. sebab nak buat pun bidan terjun je kan.. jadi laa.. dapat perap dalam 2 jam..


Lepas maghrib je.. En.Babah dah siap dapur dan bakar arang.. menu malam ini adalah Barbecue Ayam, Kambing dan sayur lobak merah dan terung.. yang sayur tu En.Babah punya.. resepi dia.. so dia je yang makan orang lain tak lalu nak makan.. hehehe..


Mini Barbecue..
Hehe.. cam piknik lak ek.. a'ah piknik malam² .. posing dulu sambil menunggu ayam masak.. sabar menanti.. huhu


BBQ Ayam & kambing
Ayam.. hmm.. sedap jugak walau perap kejap je.. :D


Lamb Shoulder
Lamb.. yang ni separuh darinya Idah punya.. sebab orang lain tak makan sangat.. huhu.. heaven.. :D


Nur Adelia
Nur Adelia dengan posing biasa dia tu la.. lari sana.. lari sini.. takleh duduk diam..

  
Nur Ayesha
Hehehe.. Ayesha pun makan.. walau pedas.. dia bedal jugak..


Nabihan Aziz
Nabihan.. nampak behave je.. jangan tertipu.. tu ce tengok rambut dia lencun.. basah peluh berlari sakan..


Mini Barbecue..
Hmm.. chedapp.. sehingga menjilat jari..


Mini Barbecue..
Nuqman.. pelayan setia makcik² yang berat b****t.. 


Mini Barbecue..
En.Babah yang setia mengipas.. :D sambil² tu sempat juga dia masak nasi goreng bawang dia kat dapur.. huhu..


Seronok juga walaupun hanya kecil-kecilan dan tergempar je kan.. yang penting dapat melakukannya dengan seisi keluarga... :D


4 ulasan :

  1. Balasan
    1. Hehe.. Tergempar je.. :) yang seronok sangat anak2 laa..

      Padam
  2. Balasan
    1. Tergempar la miera.. tak plan pun.. :D
      Nanti kita buat lagi yer..

      Padam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D