30 September, 2013

Diary 29 September 2013..

2 ulasan

Assalamualaikum..


Diary 29 September 2013..

Tanggal 29 September 2013, alhamdulillah.. syukran ya ALLAH kerana memberi diri ini peluang untuk terus berada di dunia ini bersama² dengan orang² yang tersayang dan juga memberi peluang diri ini untuk menjadi hambamu yang lebih baik dari yang lalu...


Seperti Ibu² yang lain... paginya Idah buat sarapan untuk anak² dan suami.. takde yang special pun.. lempeng cecah sambal sardin je.. hehe..


Ada kenduri kahwin yang perlu dihadiri.. tapi pada jam 10 pagi dapat call dari mak mengatakan ibu mertua abg sulung Idah meninggal dunia.. Idah beritahu hubby... dan bincang skit dengan dia camana.. akhirnya kami terpaksa pisah dua.. Idah pergi melawat dan hubby pegi kenduri kawin dengan mak dan adik perempuan dia di Saujana Impian, Kajang.


Idah terus siap² dan drive pegi rumah mak ambil mak, abang dan kakak.. kami pergi 1 kereta.. ke Klang.. arwah meninggal kerana sakit jantung.. alhamdulillah kami berpeluang menatap wajahnya untuk kali terakhir.. dimandi dan disolatkan di Masjid Baru, Kg Raja Uda, Klang.. lepas zohor jenazah dibawa ke tanah perkuburan tidak jauh dari masjid tadi.. semoga diampunkan segala dosa²nya didunia dan rohnya ditempatkan bersama orang² yg soleh..


On da way balik tu.. mak dan kakak buka rahsia.. sebenarnya they all dah plan nak buat besday party untuk Idah.. :D .. kononnya nak buat kek bagai.. tapi sebab dah ada kematian nie.. jadi tak sempat nak buat kek.. tapi parti tetap ada.. :D rupa²nya mak dan kakak dah order Nasi Maqlubah untuk buat majlis harijadi Idah..



Diary 29 September 2013..


Terima Kasih Mak.. tiada kata yang dapat mengungkap perasaan ini.. hanya yang mampu Idah ucapkan adalah "Idah sayang mak sangat².."



Diary 29 September 2013..


Terima kasih and I luv you.. kepada my lovely Husband dan anak² Atikah, Nuqman, Nabihan, Adelia & Ayesha diatas hadiah yang diberikan.. dan yang paling penting adalah ingatan kalian pada Ibu.. Ibu sayang kalian sangat-sangat..



Diary 29 September 2013..


Kepada kakak Idah.. Marziah dan anak²nya.. terima kasih banyak².. semuga dipermudahkan segala urusan kalian disini dan disana nanti.. :) Luv ya..



Diary 29 September 2013..


Kepada Abang Man.. takziah dan terima kasih.. Idah sayang abang.. semuga detik 29 September ini dapat membuka lembaran baru dalam hidup mu..



Diary 29 September 2013..


Pembantu ku.. Epah.. terima kasih juga buat mu.. cantek shawl tu.. liplap² lagi.. :D ..terima kasih kerana menjadi pembantu yang baik, setia dan amanah selama ini.. hanya Allah Taala saja yang dapat membalas budi mu..


Diary 29 September 2013..


Sepanjang hari henfon Idah asik berbunyi jer.. tet..tett..tet..tett.. sms, facebook alert, whatsapp, call dari kawan2 yang mengucapkan selamat hari jadi.. tapi pukul 10 malam baru sempat nak tengok semua ucapan² tu... kepada sahabat² sekelian.. TERIMA KASIH diatas segala Ingatan dan Ucapan selamat harijadi kepada Idah dan juga terima kasih banyak² atas DOA kalian.. semuga kita semua senantiasa mendapat Rahmat dariNYA.. Ameen.. ameen ya rabbal alamin...



2 ulasan :

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D