Memaparkan catatan dengan label isusemasa. Papar semua catatan

13 Januari, 2017

Takwim Penggal Dan Cuti Persekolahan Tahun 2017

9 ulasan
Assalamualaikum Dan Salam Jumaat 🌷...



Kementerian Pendidikan Malaysia telah mengeluarkan Takwim Penggal Dan Cuti Persekolahan Tahun 2017 bagi sekolah² kerajaan dan sekolah² bantuan kerajaan. Oleh itu suka untuk idah share kat sini mana tau kalau² ada ibubapa atau anak² yang sedang mencari-cari info ini ke... bukan apa senang untuk sebarang perancangan hari depan kan.. πŸ˜‡



Takwim Penggal Dan Cuti Persekolahan Tahun 2017
Perincian Takwim Persekolahan Tahun 2017 bagi sekolah² di Negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu.

08 Januari, 2017

Tatacara Pemakaian Lencana Sekolah Yang Betul

16 ulasan
Assalamualaikum Dan Salam Sehati Sejiwa πŸ’‹...


Minggu ini merupakan minggu pertama persekolahan... rasanya masih ada lagi anak² atau parents yang baru nak jahit atau tampal lencana dan tanda nama kan πŸ˜‰sedar atau tidak, selama ni ramai yang salah meletakkan lencana pada tempatnya... oleh itu difahamkan Kementerian Pendidikan Malaysia melalui pihak sekolah telah mengeluarkan hebahan berkenaan Tatacara Pemakaian Lencana Sekolah dan Tanda Nama Yang Betul. Meh kita semak... 😊


Tatacara Pemakaian Lencana Sekolah Dan Tanda Nama Yang Betul

08 Mac, 2016

Selamat Hari Wanita 2016

17 ulasan

Assalamualaikum Dan Salam Ceria...


Selamat Hari Wanita

Di dalam keayuan
Ada kekuatan
Engkaulah racun
Kau Penawar


11 Disember, 2014

Piala AFF Suzuki Tahniah Harimau Malaya

14 ulasan
Selamat Malam... :D

Piala AFF Suzuki Tahniah Harimau Malaya

Piala AFF Suzuki Tahniah Harimau Malaya ~ Hooraayyy...!!! Malaysia berjaya menewaskan Vietnam separuh akhir dengan aggregat 5-4... Tahniah Harimau Malaya...! Tahniah Malaysiaa...!! kemenangan ini secara langsung melayakkan Malaysia untuk ke final melawan Thailand..


25 November, 2014

Keputusan UPSR 2014 Esok Semak Secara Online

24 ulasan
Assalamualaikum...

Keputusan UPSR 2014 Esok Semak Secara Online

Keputusan UPSR 2014 Esok Semak Secara Online ~ Esok Rabu 26 November 2014 adalah merupakan hari yang penuh debaran bagi ibubapa dan anak² yang telah menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) baru² ini...


24 November, 2014

Cuti Sekolah Datang Lagi

21 ulasan
Assalamualaikum...

Cuti Sekolah Datang Lagi

Yeeyyy..!!! Cuti Sekolah Datang Lagi... :D pastinya adik² akan seronok kan... yer laa... tak payah bangun awal pagi nak ke sekolah lagi dah... hehehe... kasut sekolah pun tak payah cuci kan...



04 November, 2014

Adik Ahmad Rafikin Azman Ditemui Maut

14 ulasan
Assalamualaikum...

Adik Ahmad Rafikin Azman Ditemui Maut

Al-fatihah buat Adik Ahmad Rafikin Azman, 16 yang telah ditemui maut petang tadi... arwah ditemui tersepit dicelah batu... tidak jauh dari trek kejohanan maraton itu... 


29 Oktober, 2014

Himpunan Di Istana Kehakiman Putrajaya ~ Tanpa Bicara #29

12 ulasan
Assalamualaikum...

Entry khas buat rakan² yang berhimpun di Istana Kehakiman Putrajaya siang tadi dan semalam bagi menuntut Perbicaraan Yang Adil... caiyokk...!! (y) Rakyat Hakim Negara...



Himpunan Di Istana Kehakiman Putrajaya ~ Tanpa Bicara #29


10 Oktober, 2014

Soto Padang Berulam Ranting Berduri

35 ulasan
Assalamualaikum...


Kelmarin petang lepas kerja... idah dan en.suami makan di sebuah restoran nasi padang di Kampung Baru... idah namakan Restoran A laaa... :D idah pernah beberapa kali makan di restoran A ni tapi lamaaaa dulu... sebenarnya petang itu kami nak makan di restoran yang biasa kami kunjungi... tapi kebetulan semasa kami datang, restoran tu tutup pula... jadi en.suami kata kita makan la kat restoran A nie...




Idah makan Satay Padang dan en.suami pula makan Soto Padang... ermm... boleh tahan laa walaupun masakannya tawar sedikit... sedang enak kami menjamu selera... tiba² en.suami keluarkan sesuatu dari dalam mulutnya....


02 Oktober, 2014

Hujan Lebat Dan Banjir Kilat

17 ulasan
Assalamualaikum...


Semenjak kebelakangan ini setiap petang hujan... dan hujannya Ya Allah... lebat sangat²... menakutkan...



Hujan Lebat yang tiba² itu telah mengakibatkan Banjir Kilat berlaku... dan peristiwa yang terbaru adalah semalam... banyak tempat di sekitar Kuala Lumpur ditenggelami air... banyak pokok tumbang dan kenderaan yang rosak... :(




Hujan Lebat Dan Banjir Kilat - Jalan Ampang

Untuk beberapa minggu ini... rancanglah perjalanan dan pergerakan anda sebaiknya... kalau boleh elakkan berada di jalan raya dan kawasan rendah terutamanya di waktu petang dan malam...



24 September, 2014

Lu Pikir La Sendiri ~ Tanpa Bicara #26

19 ulasan
Assalamualaikum...


Lu Pikir La Sendiri ~ Azmin Puji Khalid
  

Lu Pikir La Sendiri... :D


23 September, 2014

YB Azmin Ali Menteri Besar Selangor Yang Baru

11 ulasan
 
YB Azmin Ali Menteri Besar Selangor Yang Baru

YB Mohamed Azmin Ali ADUN Bukit Antarabangsa telah dilantik sebagai Menteri Besar Selangor yang baru pagi tadi di Istana Alam Shah, Klang...



UPSR, Kertas Matematik Pula Kena Ulang

11 ulasan

UPSR, Kertas Matematik Pula Kena Ulang

Semalam telah diumumkan bahawa Kertas Matematik kod 015/1, 025/1 dan 035/1 bagi UPSR tahun 2014 pula perlu diulang semula, setelah kertas Bahasa Inggeris dan Sains dibatalkan pada awalnya.



15 September, 2014

Tukang Kasut Pekerjaan Lumayan

21 ulasan
Assalamualaikum...


Tukang Kasut Pekerjaan Lumayan

Tukang Kasut Pekerjaan Lumayan... Rentetan dari kisah 'Mahal Juga Baiki Kasut' idah semalam... ada sesuatu yang menarik perhatian diri ini untuk dikongsi... mari kita bayangkan kalau baiki sepasang kasut yang mengambil masa tidak sampai setengah jam itu, mendapat pulangan RM20... jika 1 hari dia hanya membaiki 5 pasang tapak kasut sahaja... ini bermakna dia telah mendapat pulangan RM100 sehari.



14 September, 2014

Mahal Juga Baiki Kasut

18 ulasan
Assalamualaikum...


Mahal Juga Baiki Kasut


Mahal Juga Baiki Kasut... Idah ada sepasang kasut yang baru jer dibeli... rasanya baru pakai 5 ke 6 kali je ke tempat kerja... tapi disebabkan tumitnya tu halus... so selalu la termasuk ke dalam lubang² kecil pada jalan raya yang tak rata... bila dah termasuk tu... tersekat pula... :'( ... itu la yang membuatkan tumit tu cepat rosak... 



10 September, 2014

Rakyat Malaysia Memang Baik Hati

23 ulasan
Assalamualaikum...



2 hari ini... idah kena drive sendiri ke tempat kerja... en.suami outstation di Kelantan... oleh kerana tak sanggup nak bayar parking di KL sehari cecah puluhan ringgit walaupun boleh claim balik dari company... so idah drive sampai ke LRT berdekatan jer... pastu park kereta dan naik LRT ke pusat bandar...



Rakyat Malaysia Memang Baik Hati

Rakyat Malaysia Memang Baik Hati



09 September, 2014

Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014

6 ulasan

Peperiksaan UPSR 2014 telah ditetapkan bermula dari 09 hingga 11 September 2014 serentak bagi semua sekolah² di seluruh Malaysia. 

Berikut adalah Jadual Waktu Peperiksaan sebagai panduan kepada ibubapa yang mempunyai anak² yang menduduki peperiksaan ini. :)


Jadual Waktu Peperiksaan

Jadual Waktu Peperiksaan UPSR 2014


29 Ogos, 2014

Ibu Malang

11 ulasan

Ibu Malang

Amat tersentuh hati membaca kisah ibu malang ini... mungkin kita menganggap situasi ini berlaku hanya dalam drama di televisyen... tapi tanpa kita sedari fenomena ini memang benar berlaku dalam kehidupan dunia sementara ni... lebih² lagi di sekeliling kita...



27 Ogos, 2014

Peperangan Paling Dahsyat Berakhir Di GAZA

13 ulasan
Peperangan Paling Dahsyat Berakhir Di GAZA
Sumber : facebook

Anda nampak tak apa yang idah nampak? Subhanallah... ada Jalur Gemilang di situ... :)


26 Ogos, 2014

Tan Sri Khalid Ibrahim Menghadap Sultan Selangor Petang Ini

17 ulasan
Assalamualaikum...

Petang ini lebih kurang jam 2 petang... di khabarkan bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim Dato Menteri Besar Selangor akan menghadap Tuanku Sultan Selangor bagi membincangkan berkenaan kemelut yang melanda Selangor ketika ini...



Tan Sri Khalid Ibrahim Menghadap Sultan Selangor Petang Ini