28 Mac, 2014

Renungan Jumaat #11 : Ya Tuhanku, Ampunilah Aku...

17 ulasan

Assalamualaikum...



Renungan Jumaat #11 : Ya Tuhanku, Ampunilah Aku...


Mendalam sungguh maksud doa ini... namun diketika kita membacanya disetiap solat... berlalu begitu saja tanpa terkesan dihati...




Mungkin kerana kita tidak faham dengan apa yang kita sebutkan...



Semoga bagi solat² yang seterusnya... kita lebih memahami... menghayati... dan sekaligus keampunan dipohon terus dari hati kita...



Salam Jumaat...



Wallahu a'lam...



17 ulasan :

  1. Bacaan ni memang selalu dibaca sewaktu duduk di antara dua sujud. Terus-terang, akibat kesibukan dengan urusan dunia, saya sendiri pun sukar untuk menghayati makna bacaan di dalam solat. Ditambah lagi dengan bisikan iblis yang senantiasa memanipulasi kelemahan kita.

    BalasPadam
  2. betul tu idah.. baca laju je.... anak saya pun kalau suh baca pelan pelan dia cakap suka sangat nak lupa..kalau baca laju boleh ingat. erkk.. cam sama peel ngan ibu dier je..

    BalasPadam
  3. In Shaa Allah...trima kasih kak atas perkongsian nie..:-)

    BalasPadam
  4. Makna yang mendalam kan acik Idah..semoga Allah mendengar permintaan kita..Aminn...

    BalasPadam
  5. Lebih menghayati jika faham makna yg disebut; sy pernah dengar tazkirah ustaz berkenaan doa. .Perlunya fahami makna setiap patah kata dlm doa..jika di luar solat kita baca saja dlm bahasa kita.. T.kasih acik idah.

    BalasPadam
  6. ijin nyimak sob..
    slam kenal, kunjungn baliknya ditunggu..

    BalasPadam
  7. perkongsian yg baik.. seelok2nya kita tahu makna bacaan dalam solat, spaya boleh tingkatkan khusyuk.. insyaAllah..

    BalasPadam
  8. memang payah kak..tapi jika diamalkan jadi benda rutin.. alah bisa tegal biasa.kan? mkesyeh mengingatkan..insyaAllah nanti nak tampal kat dinding..huhu

    BalasPadam
  9. Semoga Allah sentiasa mengampuni segala dosa2 kita semua... aamiin ya Allah...

    BalasPadam
  10. Tahu makna bacaan untuk kushuk dalam sembhyang... perkongsian yang sangat bermakna...

    BalasPadam
  11. InsyaAllah...perkongsian yang sangat baik..

    BalasPadam
  12. Betul tu... tak mendalami sangat sebab tak paham maksudnya ...beruntung la orang-orang yg belajar bahasa arab dari sekolah yer

    BalasPadam
  13. doa di setiap solat ... semuga dimakbul

    BalasPadam
  14. Kalau kita difahami setiap apa yg disebut dalam solat, memang terasa kusyuk dan bermakna sekali!

    BalasPadam
  15. sangat bermanfaat perkongsian ini kak idah.. menabung lagi churp2, infiniti, singapore air.. :D

    BalasPadam
  16. perkongsian yang bagus...

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D