21 Mac, 2014

Renungan Jumaat #10 : Kewajipan Sifatnya Kadangkala Terpaksa...

22 ulasan

Assalamualaikum...



Kewajipan Sifatnya Kadangkala Terpaksa...


"Kalau nak tunggu ikhlas, sampai bila nak tunggu baru nak beribadah?"




Diatas adalah petikan dari kata-kata Ustaz Azhar Idrus untuk kita renungkan...



Apa pun yang kita lakukan... kita kena percaya yang Allah maha mengetahui... setiap saat kita cuba menjadi hambanya yang terbaik...


Salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW...


Salam Jumaat....



22 ulasan :

  1. betul tu kak..benda yang dipaksa kalau hari2 buat boleh jatuh cinta..salam jumaat kak..

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  2. betul sgt tu !

    BalasPadam
  3. ya setuju sangat. mula mula terpaksa . pas tu dah biasa la..

    BalasPadam
  4. Selepas itu lahirkan... keikhlasan itu :)

    Akak follow #177

    BalasPadam
  5. Mula-mula terpaksa, nanti lama-lama akan terbiasa :-)

    BalasPadam
  6. Sebab itu kena latih dari kecik agar tak merasa ianya satu keterpaksaan sebaliknya adalah satu tanggungjawab dan tuntutan..

    BalasPadam
  7. Betul tu.. paksa2 & ikhlas2kan diri.. in shaa Allah.. diberkati.. Salam Jumaat acik idah.. :)

    BalasPadam
  8. bermujahadah melawan nafsu, musuh terbesar dlm diri manusia...semoga kita hari ini lebih baik dari semalam...

    BalasPadam
  9. kita sbgai umat islam sama2 memeliharanya..

    BalasPadam
  10. kewajipan memang kena dipaksa.. bagus perkongsian ini kak idah.. salam jumaat.. :D

    BalasPadam
  11. mula2 je rasa terpaksa...lama2 dah jadi sebati dalam diri...x perlu paksa lagi...

    BalasPadam
  12. betol tu.. kalau orang islam tapi tinggalkan suruhan Allah, buat apa mengaku islam..

    BalasPadam
  13. peringatan yang sangat baik.. terima kasih kerana berkongsi, kak idah..

    BalasPadam
  14. Betul tu...bunda singgah petang minggu..

    BalasPadam
  15. singgah hari minggu ke sini.. terima kasih atas peringatan.. nak jemput acik idah join segmen pertama Fiza.. http://ourmemoria.blogspot.com/2014/03/cuti-cuti-give-away.html

    BalasPadam
  16. firman Allah,

    "...boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagi kamu,dan boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu padahal itu tidakbaik bagi kamu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”
    (Al-Baqarah, 2:216)

    BalasPadam
  17. betul tu akak,nana setuju sangat

    BalasPadam
  18. salam singgah. dulu saya tak pernah solat Dhuha. saya paksa jugak. akhirnya daripada paksa, jatuh hati. bila tak buat sehari, memang takleh duduk dibuatnya. Alhamdulillah :)

    BalasPadam
  19. salam. nice sharing akak..lama tak jenguk kat sini hee rindu :D

    BalasPadam
  20. Betul tu sama-sama kita ingat mengingati

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D