12 Disember, 2013

Rombongan Ke Langkawi : Day 1 ~ Kuala Perlis.

25 ulasan
...السلام عليكم



Minggu lepas idah & hubby ke Langkawi... :D dah sangat lama rasanya kami tak kesana... terakhir kalau tak silap lebih 6 tahun lepas kott... 


Percutian nie bukan percutian keluarga... tapi ianya ditanggung sepenuhnya oleh sebuah pertubuhan NGO... kami pergi seramai lebih kurang 70 orang dengan menggunakan 2 buah bas persiaran... bas A dan bas B... idah naik bas B... :D



Rakan-rakan yang sama-sama pergi... peace..!!




Dah lama tak pegi rombongan naik bas... :D seronok juga... kali terakhir idah pegi rombongan naik bas macam nie ialah pergi Hat Yai, Thailand... itu pun 11 tahun dulu... hehe...



Bergambar kenangan dalam bas... hehehe... bukan selalu dapat jalan² naik bas camnie kan...



Bertolak dari KL pada jam 10 malam hari khamis 05/12/2013 dan pulang semula pada ahad 18/12/2013... separuh dari ahli rombongan nie adalah dikalangan mereka² yang sudah berumur... so faham² jer la kalau pegi jalan² dengan otai nie kan... hehehe... kejap² berhenti... kejap² berhenti... dari KL ke Kuala Perlis mengambil masa 7 jam untuk sampai... :D



Baca doa dulu sebelum memulakan perjalanan...



Sepanjang perjalanan dari KL tu tak boleh nak tidur... sebabnya.. ramai sangat JOKER dalam bas tu... baru jer nak terlelap dah dorang buat kacau... haishh... pastu bersilih ganti plak tu... akhirnya satu bas tak dapat nak tidur sampai la Kuala Perlis...



Masjid Al-Hussain, Kuala Perlis, Perlis
Masjid Al-Hussain, Kuala Perlis, Perlis....



Setelah berhenti beberapa kali akhirnya kami sampai juga di Kuala Perlis... waktu tu sekitar jam 5 pagi... bas berhenti betul² depan Masjid Al-Hussain... kami pun punggah beg... dan t-shirt kuning rombongan juga diedarkan pada setiap peserta... kemudian kami solat subuh di masjid nie dan minum pagi di kedai depan terminal jeti tu... kedai tu 24 jam kalau tak silap...



Kedai Hj. Abdul Ghani 2, Jeti Kuala Perlis
Breakfast di Kedai Hj. Abdul Ghani 2 di depan terminal feri.... ermm... kalau tanya idah sedap ke tak.. jawapannya... so..so... kuah roti canai dia maniss... pastu laksa dia sedap tapi kuahnya cayaq... :D



Siap minum pagi kitorang pun ke kawasan tempat menunggu di dalam Kompleks Terminal Feri Kuala Perlis tu... menunggu giliran ferry kami untuk sampai... 



Terminal Feri Kuala Perlis & Harga Tambang Feri ke Langkawi
Terminal Feri Kuala Perlis & Harga Tambang Feri ke Langkawi.



Posing di Terminal Feri Kuala Perlis
Sementara menunggu feri tu mai... aktivitinya ialah sembang dan posing laa.. hehehehe...



Joker @ Pengacau @ Bikin Panas
Haa... nie la diantara JOKER tu... dah turun bas pun tak abis² lagi gurau dorang nie... terlebih makan ubat kot.. kekekeke...



Menaiki Feri Langkawi
Beratur untuk menaiki feri... erkk...... beratur ker? :D



Didalam feri rombongan kami ditempatkan dibahagian atas dimana tempat VIP... (nama jer VIP... tapi sama jerr)... Perjalanan menaiki feri dari Kuala Perlis ke Pulau Langkawi mengambil masa lebih kurang 1 jam... 



Dalam Feri Langkawi
Tempat duduk dalam feri VIP kami tu.. hehehehe...



Dalam feri nie ada tv... so tak la bosan sangat... pagi tu dipasang rancangan Nabil Raja Lawak filem Lagenda Budak Hostel... tah tak tau rancangan filem ape.. :D



Ok...bila dah sampai di Langkawi idah sambung di next n3 yerr.... ;)

25 ulasan :

  1. Ramainya pergi Idah.. apa misi rombangan tu sebenarnya..

    BalasPadam
  2. Bukan nabil raja lawak la...filem lagenda budak hostel..yg joker2 tu bukan lebih makan ubat tp lupa nak makan ubat...kahkahkah

    BalasPadam
  3. kalau mai kola habaq awai2. buleh rekemen kedai makan hat yang ok. :D

    BalasPadam
  4. Mesti borong coklat bebanyak. Hehe..

    BalasPadam
  5. dah sampai langkawi...minyak gamat jgn lupa..heheh

    BalasPadam
  6. dah lama tak gi jalan-jalan ikut rombongan..meriah dgn mcm2 gelagatkan..

    BalasPadam
  7. :D Kak Zakie.. misi rombongan tu adalah untuk menabung di Ismail Group.. wakakakaka...

    hehe.. tak ada laa.. misinya hanya jalan-2 dan makan2 kak oii.. :D

    BalasPadam
  8. Hehehehehe... bestnya... teman pun dah lama tak ke Langkawi... lebih 8 tahun kot... Memang ada plan nak ke Langkawi jugak nie... Mungkin tahun depan kot... tahun dah tak sempat pun nak rancang apa-apa...

    BalasPadam
  9. Terima kasih bro @Rafizal Boretuck atas pembetulan.. hehehe...

    Kurang tido punya pasal lar.. tu yg jadi terkonpius tu.. hehe..

    BalasPadam
  10. syoknya..tu smpi langkawi lg ni..

    BalasPadam
  11. seronoknya dapat jalan2.. dah lama jgk x pegi Langkawi.. :D

    BalasPadam
  12. seronoknya pergi rombongan...bunda dah lama tak pergi rombongan..tak sama kalau pergi jalan ngn keluarga...kemeriahannya tu lainkan...

    BalasPadam
  13. Wah! Seronoknya kak Idah gi rombongan makan angin ke Langkawi.. Pegi ramai2 macam ni mmg syok.. Meriah gitu.. =)
    http://miezashaklee.blogspot.com

    BalasPadam
  14. Kedai makan depan jeti tu memang kureng sikit la dia punya rasa roti canainya tu. Orang memang ramai makan kat situ sebab jaraknya yang dekat sangat dengan jeti.

    Kitorang pegi Langkawi dulu pun singgah makan kat kedai tu jugak. Malas nak berjalan jauh-jauh cari makan pepagi. Hehe

    BalasPadam
  15. bestnye ader company trip.. enjoy sgt kalau g ngan kwn2..

    BalasPadam
  16. seronoknya idah jln2 n shopping ke langkawi yer...

    BalasPadam
  17. Memang best...saya pun dah lama tak naik bas. Pergi rombongan cam gini....happening! NGO ape ye?

    BalasPadam
  18. Kita pun dah lama tak gi langkawi cik idah..four years back rasanya!!

    BalasPadam
  19. wah...best giler pergi rombongan sampai 70 orang..baru terpikir macam mana nak beli tiket feri ramai2 camtu..rupanya dah reserved tempat khas..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  20. best nye kak da..tb dlu pn xingt thun bile last ke sanee..shopping pinggn mangkuk..hehe sbb murah

    BalasPadam
  21. best nye kak da..tb dlu pn xingt thun bile last ke sanee..shopping pinggn mangkuk..hehe sbb murah

    BalasPadam
  22. best nye kak da..tb dlu pn xingt thun bile last ke sanee..shopping pinggn mangkuk..hehe sbb murah

    BalasPadam
  23. bestnya pergi rombongan ramai2...noe tak pernah pergi pun ikut rombongan macam ni...

    BalasPadam

Tinggalkanlah KOMEN sikit.. :')

Appreciate sangat kalau uols komen tulisan ni..

Kepada yang dah komen tu terima kasih banyak² dan sayang korang sangat².. :D