31 Ogos, 2014

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-57

9 ulasan
Assalamualaikum...


Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-57

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-57 buat semua rakyat Malaysia tidak kira dibumi mana anda berada. Semoga kemerdekaan ini kita hargai dan kekalkan demi generasi akan datang. Kitalah penyambung warisan...

Merdeka.... Merdeka... Merdeka....!!!



29 Ogos, 2014

Ibu Malang

11 ulasan

Ibu Malang

Amat tersentuh hati membaca kisah ibu malang ini... mungkin kita menganggap situasi ini berlaku hanya dalam drama di televisyen... tapi tanpa kita sedari fenomena ini memang benar berlaku dalam kehidupan dunia sementara ni... lebih² lagi di sekeliling kita...



Hakikat Perjuangan

10 ulasan
Assalamualaikum...


Hakikat Perjuangan

Hakikat Perjuangan



28 Ogos, 2014

Gara² Raptai Hari Kebangsaan

23 ulasan
Assalamualaikum...




Selamat pagiii... :) uols sihat pagi nie? idah alhamdulillah... sihat² jer... tapi pagi ni sampai office lewat... hihi... ini gara² terkandas di seberang jalan nak lintas tak boleh... ada Raptai Hari Kebangsaan... huhuhu... 



27 Ogos, 2014

Peperangan Paling Dahsyat Berakhir Di GAZA

13 ulasan
Peperangan Paling Dahsyat Berakhir Di GAZA
Sumber : facebook

Anda nampak tak apa yang idah nampak? Subhanallah... ada Jalur Gemilang di situ... :)


Sudah Zulkaedah Masih Ada.... ~ Tanpa Bicara #22

19 ulasan
Sudah Zulkaedah Masih Ada.... ~ Tanpa Bicara #22

Sudah Zulkaedah Masih Ada....



(。◕‿◕。)


Dah Lama Tak Memandu Ke Tempat Kerja

11 ulasan
Assalamualaikum...

Dah Lama Tak Memandu Ke Tempat Kerja


Pagi ni idah kena drive sendiri... en. suami oustation... selalu tumpang dia jer naik motor... dah lama rasanya idah tak memandu ke tempat kerja sendirian... ermmm best juga sekali sekala layan traffic jam sambil dengar radio... :)




26 Ogos, 2014

Resepi Yee Mee Kantonis

18 ulasan

Resepi Yee Mee Kantonis

Beberapa rakan ada meminta agar idah kongsikan Resepi Yee Mee Kantonis... selepas membaca entry aksi Adelia makan Yee Mee Kantonis minggu lepas... huhuhu... pandai Adelia buat iklan kan... ramai pula yang teringin... :D  




Tan Sri Khalid Ibrahim Menghadap Sultan Selangor Petang Ini

17 ulasan
Assalamualaikum...

Petang ini lebih kurang jam 2 petang... di khabarkan bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim Dato Menteri Besar Selangor akan menghadap Tuanku Sultan Selangor bagi membincangkan berkenaan kemelut yang melanda Selangor ketika ini...



Tan Sri Khalid Ibrahim Menghadap Sultan Selangor Petang Ini


25 Ogos, 2014

Ranking Alexa Dunia Sementara Acikidah Pada 25.08.2014

13 ulasan
Ranking Alexa Dunia Sementara Acikidah Pada 25.08.2014

Ranking Alexa Dunia Sementara Acikidah Pada 25.08.2014



Global Rank: 234,258
Rank In Malaysia: 2,142
Links in: 129
Sumber: rujuk SINI



Kongres Nasional Parti Keadilan Rakyat Ke-10

12 ulasan
Assalamualaikum...


Kongres Nasional Parti Keadilan Rakyat Ke-10
 

Sambutan Kongres Nasional Parti Keadilan Rakyat Ke-10 telah berlangsung di Stadium Melawati, Shah Alam selama 3 hari bermula dari 22 ogos - 24 ogos 2014 dengan dihadiri oleh para perwakilan dari 220 cabang di seluruh Malaysia...




22 Ogos, 2014

Segmen Blogwalking MERDEKA Bersama Ayuinsyirah

26 ulasan

Segmen Blogwalking MERDEKA Bersama Ayuinsyirah

Segmen Blogwalking MERDEKA Bersama Ayuinsyirah


Tarikh Tutup : 31/08/2014




Penghormatan Terakhir Buat Mangsa MH17

15 ulasan
Assalamualaikum...


Penghormatan Terakhir Buat Mangsa MH17


Hari ini merupakan hari ketibaan jenazah mangsa MH17, oleh itu kita rakyat Malaysia disarankan agar bertafakur selama seminit di antara 10.45 pagi sehingga 11.15 pagi walau dimana kita berada. Ini adalah sebagai penghormatan terakhir buat mangsa² yang terlibat dan mengenang tragedi tersebut.



21 Ogos, 2014

Breakfast Ketupat Segera Semalam

11 ulasan
Breakfast Ketupat Segera Semalam

Balik kerja... idah sempat tapau saki baki ketupat segera yang tak habis dari Majlis Pejabat Terbuka Aidilfitri semalam... tak baik membazir buang²kan... so kita tapau bawa pulang laaa... :)


Pejabat Terbuka Aidilfitri Acikidah

12 ulasan
Assalamualaikum...


Selagi syawal belum berlalu pergi... selagi itu la rakyat di Malaysia ini akan sambut Aidilfitri... ianya paling terasa di bandar² terutamanya Kuala Lumpur... Seminggu ini entry idah memanjang jer cerita makan kan... hehehe... nak sambung lagi cerita makan iteww... :P tapi kali ini Pejabat Terbuka Aidilfitri projek DBKL pula... :D


Entry ini idah tak nak cerita panjang lebar... sebab gambarnya dah cukup banyak... takut nanti muntah pulak laa pembaca² kesayangan akak nie kan... huhuhu...



Pejabat Terbuka Aidilfitri Acikidah

Acikidah bersama dua brader officemate yang paling sporting... :)



20 Ogos, 2014

Rumah Terbuka Aidilfitri Dottie Dan Kak Ieta

17 ulasan
Assalamualaikum...


Sesi menaikkan berat badan a.k.a rumah terbuka diteruskan lagi... tamat saja Rumah Terbuka Aidilfitri PKR Cabang BTR... idah terus pulang ke rumah dan menyiapkan anak² untuk ke Rumah Terbuka Aidilfitri Dottie dan Kak Ieta pula...



Rumah Terbuka Aidilfitri Dottie Dan Kak Ieta
 
Kebetulan rumah Dottie dan rumah idah tidak jauh... kampung sebelah jer... :D tapi percaya tak... semenjak lebih 20 tahun yang lalu... ini kali pertama kami bertemu semula... ahaha... kiranya macam Mini Reunion gak laa... Dottie dan semua di atas ini adalah rakan² sekolah idah... dari kiri Azlina, Dottie (tuan rumah), Aniza, Lynda dan Acikidah... :) sebelum kedatangan idah ada ramai lagi rakan² lain yang datang tapi mereka dah pulang awal...




19 Ogos, 2014

Segmen Tingkatkan Trafik Blog by Irsyahealthyhouse

18 ulasan

Segmen Tingkatkan Trafik Blog by Irsyahealthyhouse
Klik pada banner untuk sertai.


Jom join Segmen Tingkatkan Trafik Blog by Irsyahealthyhouse ini...


Terserempak Rakan Zaman Sekolah Di Kafe DBKL

9 ulasan

Terserempak Rakan Zaman Sekolah

Pagi tadi Cik Epah buat nasi goreng untuk breakfast... tapi idah tak nak makan nasi... huhuhu... diet la konon kan... :P so sampai DBKL... terus pergi kafe mencari makanan yang sesuai dengan orang diet... huhuhu... pergi sorang jerrr... :( rakan² masih ada yang puasa lagi dan ada yang dah siap² bawak bekal dari rumah... 



Rumah Terbuka Aidilfitri PKR Cabang Bandar Tun Razak

16 ulasan
Assalamualaikum...



Ahad 17 Ogos 2014, idah telah menghadiri majlis Rumah Terbuka Aidilfitri PKR Cabang Bandar Tun Razak yang telah diadakan di hadapan Pejabat Perhubungan Negeri PKR Wilayah Persekutuan, Bandar Sri Permaisuri, KL... majlis diadakan dari jam 12 tengahari hingga 2 petang...



Acikidah @ Rumah Terbuka Aidilfitri PKR Cabang Bandar Tun Razak
Eheemmm.... <3<3


18 Ogos, 2014

Segmen 12 Jam Bloglist #10 Mialiana.com

27 ulasan

Pencarian bloglist bagi bulan September dan Oktober 2014 di Mialiana.com bermula pada hari ini, 18 Ogos 2014, iaitu tepat jam 10.30 pagi sehingga 10.30 malam nanti. Semua dijemput join.


CPUV Nuffnang : IKEA - SISAN dan iH Media Liese

8 ulasan

CPUV Nuffnang : IKEA - SISAN dan iH Media Liese

Alhamdulillah... blog ini terima dua lagi CPUV terbaru dari pihak Nuffnang... kali ini datangnya dari IKEA - SISAN dan iH Media Liese... :)



Jemputan Kenduri Kahwin Dan Rumah Terbuka Sabtu 16 Ogos

13 ulasan
Assalamualaikum...


Aktiviti biasa dihujung minggu dalam bulan syawal adalah jemputan kenduri kahwin dan rumah terbuka... idah sekeluarga pun tidak ketinggalan dijemput juga dalam majlis² tersebut... :)



Sabtu 16/08/2014, pagi sehingga tengahari si kakak sekolah jadi kami tak dapat keluar rumah kemana-mana sehingga dia pulang...






Jemputan Kenduri Kahwin Dan Rumah Terbuka Sabtu 16 Ogos

Tengahari Babah ambil Atikah pulang dari sekolah dannnn.... hahahaha... Babah kena perangkap dengan si Kakak... hehehe... sampai jer di sekolah... Atikah ajak Babahnya ke rumah ustaznya yang buat rumah terbuka... rumah ustaz tak jauh pun dari sekolah... dan pada ketika itu juga kawan² kakak dalam 7 orang dah stand-by dah... hehehe... kawan² si kakak pun turut pujuk Babah untuk bawa mereka ke rumah ustaz... :D so terpaksa laa Babah bawa juga mereka ke Rumah Terbuka Ustaz... :D pandai budak² nie kan... happy jer kan muka sorang² dapat beraya di rumah ustaz mereka...




15 Ogos, 2014

1st Giveaway by Melangkau Garisan with love

14 ulasan

1st Giveaway by Melangkau Garisan with love
Klik pada gambar untuk sertai.

1st Giveaway by Melangkau Garisan with love


Tamat : 13 September 2014


Yee Mee Kantonis Cik Epah

18 ulasan
Assalamualaikum...


Pulang kerja petang semalam... idah memang plan tak nak makan malam dah sebab tengaharinya tu idah makan banyak... jadi masih kenyang lagi...


Lepas maghrib... saja² laa dok jengah² kat dapur... tup...tup... nampak ada wowwww...!!! Yee Mee Kantonis laaa... adoyaiii... ini semua nak sabotaj diet akak la nie...uwarrghhh... :'(




Yee Mee Kantonis Cik Epah

Huhuhu.... Yee Mee Kantonis tu Cik Epah yang masak... masih ingat lagi dia idah ajar dulu walau dah nak hampir setahun dia tinggalkan Malaysia nie...





Renungan Jumaat #14 : Redha Pada Sesuatu Yang Mengecewakan

11 ulasan
Assalamualaikum...


Renungan Jumaat #14 : Redha Pada Sesuatu Yang Mengecewakan
 

“Apabila kita redha pada sesuatu yang mengecewakan hati kita, maka percayalah, Allah akan menggantikan kekecewaan itu dengan sesuatu yang tidak dijangka.”



14 Ogos, 2014

Hari Pertama Ayesha Tanpa Opah

12 ulasan

Semalam merupakan Hari Pertama Ayesha Tanpa Opah (pembantu rumah lama)... paginya semasa idah keluar bekerja Ayesha masih belum bangun lagi... sepanjang hari di tempat kerja... idah teringatkan Ayesha... macam mana la dia melalui detik² sepanjang hari ini... :|



Hari Pertama Ayesha Tanpa Opah

Petang... semasa idah pulang... anak² sedang makan malam... senang hati melihatkan Ayesha makan dan gelak ketawa bersama abang dan kakak²nya... rambutnya pun sudah diikat kemas oleh Makcik Epah... tidak seperti sebelum ini yang selalu menggerbang... sebab tangan Opah susah untuk memegang benda² kecil...


Selamat Tinggal Opah

16 ulasan
Assalamualaikum...


Selamat Tinggal Opah... kelmarin adalah merupakan malam terakhir Opah berkhidmat untuk idah sekeluarga setelah lebih 9 bulan...



Opah adalah merupakan pembantu rumah idah... anak² memanggilnya Opah memandangkan umurnya yang sudah lebih 50 tahun... orangnya lemah lembut dan berasal dari Medan, Indonesia... sebelum ini dia tinggal dengan anak buahnya yang telah berkahwin dengan seorang lelaki warganegara... 




Kenangan anak-anak bersama Opah

Selama dia bekerja dengan idah... memang banyak kenangan pahit manis... memandangkan umurnya yang telah lanjut... jadi idah lebih menghormatinya sebagai orang yang paling tua dalam rumah kami... segala kekurangannya idah terima... yang penting adalah anak²... asalkan anak² selesa... idah okay...! yang paling rapat dengan opah adalah Nuqman (ke-2) dan Ayesha (ke-5)...


13 Ogos, 2014

Dijemput Kembali Yang Maha Esa

23 ulasan
Assalamualaikum...


Dijemput Kembali Yang Maha Esa

Pada awal tahun ini idah dan rakan² ada melawat dan memberikan sedikit bantuan kepada sebuah keluarga yang isterinya mengalami pelbagai penyakit termasuk strok... yang berbaju kuning itu adalah suaminya En. Mustapa... anak²nya ramai juga dan semuanya masih bersekolah termasuk seorang yang sedang belajar di luar negara...




12 Ogos, 2014

Rumah Terbuka Aidilfitri Acikidah

15 ulasan
Assalamualaikum...



Rumah Terbuka Aidilfitri merupakan suatu konsep dimana tuan rumah akan memanggil dan menjemput tetamu untuk hadir ke rumah mereka dan sedikit juadah raya akan disediakan... rumah terbuka ini amat popular terutama kepada komuniti di bandar²... memandangkan ramai yang suami isteri bekerja jadi untuk memudahkan kaum keluarga dan sahabat handai mengunjungi... maka konsep ini sangat praktikal... tidak ketinggalan acikidah juga telah mengadakannya pada sabtu lepas... :)



Hanya kaum keluarga, sahabat handai dan jiran yang terdekat saja idah jemput... memandangkan kawan² idah dan en.suami yang ramai... kalau nak jemput semua rasa²nya perlu la idah pasang khemah macam orang kenduri kahwin tu... hehehe... jadi kepada rakan² yang tidak dijemput pada sabtu lalu tu jangan kecil hati yer... boleh jer uols serang rumah akak... tapi kena buat appointment dulu sebab takut tuan rumah tiada dirumah pula... dan kalau tak jawabnya makan biskut kering jer laaa... :D





Rumah Terbuka Aidilfitri Acikidah

11 Ogos, 2014

Menu Rumah Terbuka Acikidah

22 ulasan
Assalamualaikum...


Alhamdulillah... dah selesai dah majlis kecil rumah terbuka acikidah pada sabtu lalu... entry pertama hari ini nak cerita pasal Menu Rumah Terbuka Acikidah dulu laa... :)




Kesemua menu pada hari itu adalah dimasak sendiri oleh idah dan pembantu² idah yang 2 orang itu... :) alaa menu simple² jerr...!



Menu Rumah Terbuka Acikidah

Sajian utamanya adalah Soto Ayam... dimakan bersama begedil, telur rebus, bawang goreng, suun dan juga ayam yang dicarik...





08 Ogos, 2014

Pembantu Rumah Ku Selamat Mendarat

20 ulasan

Pembantu Rumah Ku Selamat Mendarat
Sumber : www.vectors4all.net



Alhamdulillah... pembantu rumah ku dah selamat mendarat di Malaysia ini tengahari tadi... :D hooraayyy!!!




Pembantu rumah yang datang nie adalah merupakan pembantu lama idah... sebelum ini dia pernah bekerja dengan idah selama 3 tahun ... dan pulang selepas raya tahun lepas atas beberapa perkara... dari Medan, Indonesia... selama 3 tahun dia bekerja dengan idah memang idah puas hati... bukan la perfect sangat... tapi stakat sikit² tu kita boleh jer tolak ansur kan... 




CPUV Nuffnang : Air Asia Go Korea Sale & B.Liv Brand Visibility

19 ulasan

CPUV Nuffnang : Air Asia Go Korea Sale & B.Liv Brand Visibility

Dah 3 ke 4 hari dah nampak 2 lagi CPUV yang melekat kat belog acikidah nie... sengaja tak nak beritahu awal² sebab sebelum nie ada juga CPUV yang dia muncul kat akaun nuffnang kita... tapi tup..tup... 2 hari lepas tu dia hilangg... tak tau la kemana lesap nyer... uols pernah kena macam tu tak? :)


Alhamdulillah... 2 lagi kempen CPUV Nuffnang kali ini adalah dari Air Asia Go Korea Sale & B.Liv Brand Visibility...




07 Ogos, 2014

Aidilfitri 2014

17 ulasan
Assalamualaikum...



Boleh dikatakan hampir semua blogger² melayu upload tentang pengalaman dan keriangan mereka menyambut Aidilfitri 2014 ini... macam² cerita ada... seronok juga baca dan turut terasa kegembiraan tersebut... :)



Idah pun nak abadikan juga pengalaman Aidilfitri 2014 idah bersama keluarga... :D jeles la tuee... hehehe... ermmm tapi Aidilfitri 2014 ini kurang terasa di hati laa... semuanya gara² kesihatan kami sekeluarga yang kurang baik sedari sebelum raya lagi... lebih seminggu idah dan anak² demam, batuk, selsema full pakej laa... dan sehingga ke hari raya pun idah, en. suami dan si kakak masih lagi kurang sihat... makan pun tak seronok... makan semua benda tak rasa apa... aduhhh hilang nikmat... berat badan pun turun mendadak... :(



Wajah Baru Blog Sempena Anniversary

20 ulasan
Assalamualaikum...



Malam kelmarin tiba² kerajinan datang melanda... terasa nak buang sawang² yang ada di belog ini... :D ecehhh...! tak der makner nyer...!! 


Sebenarnya beberapa hari sebelum Aidilfitri tu hari... adalah merupakan Anniversary pertama buat blog Dunia Sementara Acikidah ini... sebelum tarikh tu sampai... memang idah teruja... macam² plan nak buat... tapi biasa laa yang kita rancangkan tidak selalunya termakbul kan... kesihatan pula tidak mengizinkan... jadi mood untuk nak celebrate 1st Anniversary tu terus terkubur... 


Wajah Baru Blog Sempena Anniversary... saja la nak tukar mood :D ini kali ke-5 kott tukar wajah background nie... hehehe... ingat² lupa plak... jadi sempena setahun belog ini saja laa nak hias² sikit... :D




05 Ogos, 2014

Happy Besday Babah Ke-41 Dan Adelia Ke-4

17 ulasan

Assalamualaikum...


Happy Besday Babah Ke-41 Dan Adelia Ke-4

Semalam 4hb Ogos merupakan hari jadi en. suami ku tercinta... ehemm... ehemmm... :D dan 2hb Ogos pula merupakan hari jadi Nur Adelia... kiranya Adelia tua 2 hari la dari babah... hehehe...




DIY Deko Bunga Lama

22 ulasan

Assalamualaikum...



DIY Deko Bunga Lama

Tengahari semalam idah saja la pergi jalan²... cadangnya nyer nak gantikan bunga nie laa... bunga yang diletakkan atas meja makan... bertahun dah tak diganti... rasa macam dah kepam jerr... asyik cuci dan pakai balik jer... :D tapi yang di cari tu pun kononnya nak yang macam ala² gini jugak... warna putih dan hijau... :)




04 Ogos, 2014

Segment BlogWalking Ogos By Karya Mahirah

60 ulasan

Assalamualaikum...


Segment BlogWalking Ogos By Karya Mahirah
Klik pada banner untuk sertai.


Segment BlogWalking Ogos By Karya Mahirah merupakan segmen pertama yang idah join untuk bulan Ogos ini...


CPUV Nuffnang Dove Dan Xperia Z2

13 ulasan

Assalamualaikum...


CPUV Nuffnang Dove Dan Xperia Z2


Dari sebelum raya tak buka blog... entry raya pun dah syawal ke-5 baru dapat buat... blog pun sunyi jer minggu lepas... visitor pun merudum... tup..tup... jengok akaun Nuffnang... ada 2 CPUV baru... alhamdulillah... entah bila masa dia ada pun tak perasan tau² tengok tarikh macam dah lama jerr.... :D


01 Ogos, 2014

Bekerja Di Syawal Ke-5

20 ulasan

Assalamualaikum...



Hari ni Syawal Ke-5, idah dah mula bekerja... perasaan ini bercampur baur nak pergi kerja pagi tadi... bila tengok anak² masih tidur lagi rasa macam malas sungguh laa nak pergi kerja... dan perjalanan memasuki ke Pusat Bandaraya Kuala Lumpur pun masih lancar dan lengang... dalam hati kalau hari² gini pergi kerja kan best... :)



Bekerja Di Syawal Ke-5

Salam Aidilfitri 2014

11 ulasan


Salam Aidilfitri 2014


Assalamualaikum...


Salam Aidilfitri 2014 diucapkan buat teman-teman sekalian. Dikesempatan ini idah ingin memohon Ampun dan Maaf andai selama kita berkenalan ada kata², tulisan mahupun perbuatan diri ini yang pernah mengguris hati samada yang sengaja atau pun tidak. Dan mohon dihalalkan jika ada termakan mahupun terminum.